top of page
Search

Little About My Current Nailcare Routine


Halusin kertoa tänään miten olen saanut kynteni parempaan kuntoon. Omat kynteni ovat olleet aina ohuet ja helposti liuskoittuvat, jonka vuoksi en ole saanut niitä ikinä kovin pitkiksi kasvatettua. Olen syönyt lisäravinteita ja kokeillut monia erilaisia päällyslakkoja, mutta seuraavien tuotteiden olen todennut toimineen omalla kohdallani parhaiten tähän mennessä. Ehkä tästä kirjoituksesta on jotain uutta tietoa niille, jotka etsivät apua heikkojen kynsien vahvistamiseen.

Tämänhetkinen tilanteeni on ylläolevan kuvan mukainen: kynnet ovat melko lyhyet, mutta vahvuutta olen niihin saanut huomattavasti lisää, sillä Essien lakka jota olen käyttänyt on suojannut kynsiäni hyvin katkeilemiselta, sekä Ecoilin* käsi- ja kynsiöljy on auttanut kynsien vahvuuden ylläpitämisessä. Vahvuuden kasvun kynsissä olen huomannut selkeästi, sillä kynnet ovat nykyään paljon kaarevammat eivätkä myöskään ole liuskoittuneet (eli itse kynsi ole sellainen suora läpyskä sormessa).

Jo aiemmin mainitsemani hoitoöljy on saatu Ecoil:lta ja omaksuin sen oikeastaan heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen osaksi kynsien viikoittaista hoitorutiiniani. Öljy sisältää muun muassa E-vitamiinia ja tuote kosteuttaa sekä vahvistaa niin kynsiä kuin kynsinauhojakin. Tästä jälkeen -kuvasta näkeekin kuinka paljon terveimmiltä kädet heti näyttävät öljyn levityksen jälkeen. Tuote on aivan superriittoisaa: yksi tippa per kynsi riittää oikein hyvin.

Essien Treat Love & Colour -sarjasta olen käyttänyt kahta eri sävyä, jotka ovat Tinted Love sekä kuvassa oleva Cream -sävy. Molemmat olen todennut yhtä hyviksi eli en koe värin ja laadun suhteen välillä olevan eroa. Olen käyttänyt ainoastaan tätä tuotetta hoitöljyn lisäksi levittäen sitä kaksi kerrosta kynsille ja vaihtanut lakan uudestaan noin viikon välein. Lakka kuivuu suhteellisen nopeasti ja olen kokenut sen kestävän parhaiten, kun en käytä tämän kanssa mitään alus- tai päällyslakkoja. Erityisen hyvän tästä tuotteesta tekee mielestäni sen suojaavuus: koen lakan pysyvän hyvin ja suojaavan kynttä, mutta lakka antaa periksi eli oma kynsi taipuu osuman saadessaan. Tämän seurauksena kynsi ei pääse ikävästi katkeamaan.

Lopuksi vielä kuva miltä kynnet näyttävät valmiina. Koen että tämä viikoittainen metodi on auttanut paremmin kuin mikään sisäisesti otettava lisäravintoaine tai ulkoisesti käytettävä tuote. Joskus lakan vaihto venyy yli viikkoon, mutta viikon "vaihtovälistä" olisi hyvä pitää kiinni, koska lakka kuitenkin kuluu aina kynsien päistä ensin.

*saatu tuote http://www.ecoil.fi/

0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page